PLAĆENO ONLINE OGLAŠAVANJE

Kako da se oglašavate na Internetu?

Prije nego što započnete sa strategijom oglašavanja na društvenim mrežama, potrebno je napraviti dobru osnovu. Dobra osnova podrazumijeva da imate unikatan logotip i korporativni identitet kompanije, visoko kvalitetan dizajn web sajta, kvalitetan i relevantan sadržaj na sajtu prilagođen ciljnoj publici i pretraživačima (SEO optimizacija) i vizuelno privlačan dizajn profila na društvenim mrežama.

Ukoliko ispunjavate sve navedene kriterijume, ništa Vas ne može spriječiti u ostvarivanju punog potencijala Vašeg poslovanja. Ipak budite svjesni da rezultati ne dolaze tek tako; potrebni su konstantan rad i posvećenost.

Vrste digitalnog oglašavanja koje pružamo:

  • Oglašavanje na društvenim mrežama: Facebook/Instagram.
  • Google oglašavanje: Search/Display network.

Facebook Oglašavanje

Proces je jednostavan i sastoji se iz 3 koraka:

1. Kreiranje Facebook stranice – jedan od najjednostavnijih načina da ostvarite komunikaciju sa vašim potencijalnim klijentima. Za to će Vam pored detaljnih podataka o kompaniji biti neophodan unikatan dizajn logotipa i naslovne slike (eng. cover image).

2. Povezivanje sa ljudima – možete kreirati nekoliko reklama sa ciljanjem zasnovanim na lokaciji, demografiji i interesovanjima.

3. Angažovanje publike – objavljivanje kvalitetnog sadržaja, statusa i njihova promocija u cilju angažovanja klijenata i njihovih prijatelja.

Organska promocija putem Facebook-a bez reklamiranja težak je i dugačak put koji postaje sve manje efektivan. Promocijom Vaših postova postižete od 10 do 100 puta veću izloženost Vaše stranice.

Instagram Oglašavanje

Postoje mnoge prednosti reklamiranja na Instagramu.

• Nizak CPC (cost-per-click ili cijena za klik) – Instagram oglašavanje je dosta povoljnije u odnosu na ostale vidove online oglašavanja.

• Visok engagement – S obzirom na to da su postovi na Instagramu veoma dobrog izgleda, najviše zahvaljujući filterima koje Instagram nudi, Engagement je visok, a to znači da korisnici češće komentarišu, dijele, pregledaju Instagram vizuale jer su u većini slučajeva prijatnog i primamljivog izgleda.

• Sigurna izgradnja vizuelnog identiteta brenda – Uz pomoć Instagram oglasa, stvorićete emotivnu vezu sa željenom ciljnom grupom, što će motivisati Vaše pratioce da više posjećuju Vaš profil i da se bolje povežu sa brendom.

• Precizno targetiranje ciljne grupe – Targetiranje na Instagramu je zasnovano na Facebook algoritmu, koji se pokazao kao veoma precizan i tačan. S obzirom na to da je Engagement na Instagramu veći, uz Facebook algoritam Vaš brend će sigurno doprijeti do svih onih kojima želite da predstavite Vaš proizvod ili uslugu.

Google oglašavanje - Search-Display network

Ukoliko tražite načine da dovedete još više ljudi do svog sajta – razmislite o pokretanju oglašavanja na 1. strani Google pretrage uz pomoć AdWords sistema. Ovo predstavlja trenutno najefikasniji način internet oglašavanja putem tekstualnih oglasa, gdje se Vaš oglas prikazuje na Google pretraživaču iznad ili pored organskih rezultata pretrage koju je neko izvršio za određeni pojam. Google oglašavanje pomaže Vam da se istaknete i oglasite najvažnije informacije: posebnu ponudu, najnoviji proizvod ili oblast u kojoj ste stručni i to baš u trenutku kada potencijalni klijenti pretražuju ono što Vi nudite.

AdWords Plaćeno Oglašavanje

Velika prednost kada je Google oglašavanje u pitanju je u tome što se plaća po kliku (Pay Per Click), što bi značilo da se oglas prikazuje besplatno a novac se troši onda kada neko klikne na njega. Ne postoji univerzalna cijena za klik – ona je različita od djelatnosti do djelatnosti i zavisi od više stvari, ali možemo reći da najviše zavisi od toga kolika je konkurencija na pretraživaču za određenu ključnu reč.

Cijene se formiraju po sistemu licitacije, i praktično svaki put kada Vi obavite neku pretragu, aktiviraju se licitacije među svim ponuđačima koji bi zapravo željeli da se prikažu na tim plaćenim (istaknutim) pozicijama za određenu ključnu reč. Takođe, u najvećem broju slučajeva, postavlja se dnevni budžet ili dnevni limit potrošnje i kada se on potroši – oglas se gasi za taj dan. Ne postoji donja granica dnevnog budžeta.

Prednosti Google oglašavanja

Oglasi skreću pažnju na Vaše poslovanje – Plaćeni oglasi na Google-u ne ističu se samo pozicijom koja je iznad organskih (neplaćenih) rezultata, već i time što u sebi imaju i razne dodatke, kao što je npr. dodatak za direktno pozivanje sa mobilnog telefona.
AdWords je mjerljiv – Ovaj sistem integrisan je sa Google analitikom, pa možete lako da pratite uticaj kampanje i tačno vidite šta dobijate za uloženi novac. U svakom momentu možete vidjeti na šta se troši budžet, u koje doba dana, za koje ključne riječi i još mnogo drugih statističkih podataka.
Sve vrijeme imate kontrolu – Sami birajte dnevni budžet i iznos koji plaćate za svaki klik. Promijenite, pauzirajte ili zaustavite oglase u bilo kom trenutku. Ono što možemo navesti kao najveću prednost ovakvog oglašavanja je u tome što se možete oglašavati tačno u momentu kada neko na Google-u traži baš to što Vi imate da ponudite. Takođe, možete se oglašavati na lokacijama na kojima želite i u doba dana koje želite.

Oglašavanje na Google Display mreži

Ovo je drugi važan segment Google oglašavanja, i može biti moćno oružje ukoliko njime upravljate na pravi način. Google Display mreža predstavlja milione partnerskih sajtova u svijetu koji imaju opciju prikazivanja Google display oglasa. Ti oglasi će se prikazivati na partnerskim sajtovima koji odgovaraju izabranim targetiranjima kao što su geografska lokacija, teme sajtova na kojima je tražena ciljna grupa, sajt po vašoj želji na kome se prikazuju Google baneri…

Na Google pretraživaču moguće je prikazivati samo tekstualne oglase, dok kod Display oglašavanja imamo niz dodatnih opcija i različitih načina reklamiranja kao što je emitovanje banera i video oglasa. Takođe, ciljanje i biranje publike na Display mreži je jako raznovrsno i može se vršiti po jednom ili više parametara.

Odaberite najbolju strategiju za internet oglašavanje.